Webcare in de praktijk
Webcare is online klantenservice met social media. In deze training leer je de praktijk van webcare: hoe gebruik je social media zoals Facebook, WhatsApp en X, voorheen Twitter, om klanten snel en goed te helpen?
Deze training geven wij alleen in-company.
Resultaat
Na de training kun je social media optimaal inzetten voor de webcare aan jouw klanten. Je kent de juiste tone-of-voice en je bent in staat een goede analyse van feiten te maken en op die manier webcare zo goed mogelijk in te zetten. Ook kun je op basis van jouw wensen en situatie een monitoringtool kiezen, zoals Obi4Wan of Coosto.
Inhoud
- Definities en typen webcare
- Jouw doelstellingen webcare
- Webcare inrichten in jouw organisatie
- Het interactiewiel
- Structureel luisteren en antwoorden
- Optimale samenwerking: intern en extern
- Competenties medewerkers en team
- Tone-of-voice in de dialoog, onder andere met de PIEK-methode
- Tools voor monitoring
- Omgaan met weerstand en het tonen van empathie
Praktisch
Cursusduur
1 dag, 10.00 - 16.00 uur
Locatie
UtrechtKosten
€ 595,- exclusief 21% btw
Docenten
In-company
Deze training geven wij ook in-company.