Klantgericht communiceren met e-mail
E-mail is nog altijd het belangrijkste online communicatiemiddel. Het is communicatie van mens tot mens en dit stelt bijzondere eisen aan de communicatie. Mensen verwachten dat het antwoord op hun mail persoonlijk, duidelijk en empathisch is. In deze training leer je deze gebruiksvriendelijke e-mailtjes te schrijven.
Deze training bieden we alleen aan als in-companytraining.
Resultaat
- Je weet wat een begrijpelijke, eenvoudige tekst is.
- Je bent bekend met het taalniveau B1.
- Je schrijf e-mailtjes die aansluiten bij de vraag en de emotie van de vragensteller.
- Je kent de opbouw van een goed e-mailbericht.
- Je kunt een goede balans aanbrengen tussen zakelijk en persoonlijk communiceren via de mail.
Inhoud
- Hoe lezen mensen vanaf een beeldscherm?
- Het schrijfproces: eerst denken, dan doen
- Onderdelen van een e-mail
- De onderwerpregel: dé trigger om een mail te openen
- Inleiding en afsluiting: de handdruk bij binnenkomst en vertrek
- De kern van het bericht: de bodytekst
- Scanbaar schrijven: geef de lezer houvast
- Begrijpelijk schrijven: zinsbouw en woordgebruik
Praktisch
Cursusduur
1 dag, 10.00 - 16.00 uur
Kosten
€ 595,- exclusief 21% btw
Docenten