Klantgericht communiceren met e-mail

E-mail is nog altijd het belangrijkste online communicatiemiddel. Het is communicatie van mens tot mens en dit stelt bijzondere eisen aan de communicatie. Mensen verwachten dat het antwoord op hun mail persoonlijk, duidelijk en empathisch is. In deze training leer je deze gebruiksvriendelijke e-mailtjes te schrijven.

Deze training bieden we alleen aan als in-companytraining.

Resultaat

  • Je weet wat een begrijpelijke, eenvoudige tekst is.
  • Je bent bekend met het taalniveau B1.
  • Je schrijf e-mailtjes die aansluiten bij de vraag en de emotie van de vragensteller.
  • Je kent de opbouw van een goed e-mailbericht.
  • Je kunt een goede balans aanbrengen tussen zakelijk en persoonlijk communiceren via de mail.

Inhoud

  • Hoe lezen mensen vanaf een beeldscherm?
  • Het schrijfproces: eerst denken, dan doen
  • Onderdelen van een e-mail
  • De onderwerpregel: dé trigger om een mail te openen
  • Inleiding en afsluiting: de handdruk bij binnenkomst en vertrek
  • De kern van het bericht: de bodytekst
  • Scanbaar schrijven: geef de lezer houvast
  • Begrijpelijk schrijven: zinsbouw en woordgebruik

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00 uur

Kosten

€ 595,- exclusief 21% btw

Docenten

 

Reviews

Review plaatsen

Claudia, gemeente Breda, 26 mei 2021:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Corona is duidelijk, geeft fijne tips. Heel leerzaam! Kijk nu heel anders naar teksten. Tekst scanbaar, bullets punten en nog veel meer. Maar dan moet je de training gewoon gaan volgen :)

Diede, gemeente Breda, 26 mei 2021:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Ontzettend leerzaam en duidelijk. Fijn dat er ruimte was om te sparren over pijnpunten. Ook de interactieve kant van de workshop was erg goed.

Angela, gemeente Breda, 30 april 2021:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Superleuke training, lekker actief. Corana is een spontane vrouw die de training leuk bracht. Veel tips gekregen voor B1 schrijven.

Terug naar overzicht
Naar boven