Onze visie op opleiden

Focus op de taak waar je klant voor komt en verwijder alles wat de taak niet faciliteert. En kijk verder dan het stukje waarvoor jij verantwoordelijk bent. Dat zijn de kernwaarden die wij je in onze trainingen willen meegeven.

Focus en simplicity

Wij proberen in elke training de boodschap van Steve Jobs door te laten klinken: focus en simplicity. Maar dan vertaalt naar de wereld van het web: focus op de taak van de klant (jouw websitebezoeker) en eenvoud (simplicity) in alles wat je doet op de site om die focus vast te houden. Deze focus en de eenvoud zorgen voor een optimale customer journey. Dus dat is de ruggegraat van al onze trainingen. Bij webcare, bij Google Analytics, bij de opleiding Webredacteur, bij alle trainingen.

T-shaped professional

Wij geloven dat je als webredacteur ook iets moet begrijpen van techniek en vormgeving. En de techneut moet iets begrijpen van tekst en content. De vormgever en de tekstschrijver moeten de techniek van html en css kennen. Dus wij geloven er in dat je ook kennis moet hebben van de aanpalende terreinen. Dit wordt ook wel de T-shaped webprofessional genoemd: de verticale streep van de T is jouw kennisgebied, de horizontale strepen zijn jouw armen die de aanpalende gebieden omarmen. Daarom krijg je in onze opleiding Webredacteur ook technische dingen te leren zoals html en css. En we vertellen je bijvoorbeeld iets over de Gestalt-principes van vormgeving. In de statistiektrainingen praten we over goede content en het effect daarvan. Zodat je past in een team waarin je samen gaat voor de prachtige klantervaring.

Kleine groepen

Bij 4 deelnemers gaan onze trainingen al door. Wij merken dat kleine groepen belangrijk zijn voor een goede overdracht van de lesstof. De meeste groepen zijn niet groter dan 8 deelnemers. Docenten kunnen zo veel persoonlijke aandacht geven in de training. En onze cursisten waarderen dat!

Steve Jobs over focus en simplicity

That's been one of my mantras - focus and simplicity. Simple can be harder than complex: You have to work hard to get your thinking clean to make it simple. But it's worth it in the end because once you get there, you can move mountains.

Steve Jobs

People think focus means saying yes to the thing you've got to focus on. But that's not what it means at all. It means saying no to the hundred other good ideas that there are. You have to pick carefully. I'm actually as proud of the things we haven't done as the things I have done. Innovation is saying no to 1,000 things.

- Steve Jobs

Dat was het?

Ja. Leuk? Inspirerend? Heb je er iets aan? Laat het ons weten.

Terug naar overzicht
Naar boven